fredag 10 juli 2009

När min plånbok försvann på bion

Jag har en förmåga att tappa bort min plånbok. Jag har tidigare berättat för er om den gången plånboken förvann på T-centralen. Jag ska berätta om en av de andra gångerna det hände. Jag och en kompis var på 2 frivisningar på en och samma kväll på två olika biografer. Först var vi på Sandrews och såg ”Medan du Sov” med Sandra Bullock för att snabbt springa till Filmstaden och se ”Die Hard 3” med Bruce Willis. När vi kommer till Filmstaden upptäcker jag att jag tappat plånboken med fribiljetterna. Panik! Jag ringer till Sandrews och ber de titta om de hittat plånboken. Det har de inte! Jag ringer till exet som jobbar som biomaskinist på Filmstaden och förklarar läget. Han intygar att vi har fribiljetter och vi kommer in. Puh! Dagen efter ringer chefen från Sandrews och talar om att plånboken är i hans kassaskåp på bion. Puh igen!

Fotograf: daniel ingegneri

0 kommentarer: