torsdag 23 juli 2009

Hos optikern i Västerås

En dam kommer in och ber att optikern rätar till hennes glasögonbågar som blivit lite snea.

- Ja de blev så här i helgen. Jag blev lite för full och snubblade, säger damen.

-Ja vi ska se vad jag kan göra, säger optikern.

-Oj, törs du bryta så där i bågarna, säger damen.

-Ja det är det enda sättet att få till de, säger optikern.

-Du är inte rädd att de går sönder, säger damen.

-Nej, nog ska de hålla mer än så, säger optikern.

-Ja, men mina förra glasögon gick av vid näsan när jag ramlade då jag åkte med Finlandsfärjan förra året, säger damen.

-Ja. Det händer mig med hela tiden, säger optikern. Jag funderar om han överhuvudtaget lyssnar på vad hon säger. Eller har jag hört helt fel? Jag kanske inte förstår dialekten i Västerås.

Fotograferad av Brybs

0 kommentarer: