onsdag 29 juli 2009

Allsång på Skansen

Såg Allsång på Skansen i går och tyckte det bara var jobbigt. Jag skämdes över innehållet. Jag ville skruva ner ljudet. Jag tyckte det var pinsamt. Jag förstod inte varför riktigt. Jag brukar tycka om Allsång och jag brukar tycka om Anders Lundin. Faktiskt bättre om honom än om Lasse med sin gamla roliga historier...som hämtade ur Allers.

Jag var till och med och tittade live på Allsången för ett antal år sedan. Köade länge och svettades mycket (det var nästan 30 grader plus) och såg Carola kasta en blomma ut i publiken i extas! Det var fart, det var fläkt och det var kul. Det var inte kul igår. Artisterna var ok. Helst de från Glada Hudiksteatern som sjöng en Elvislåt. Men vad var det då som var fel. När jag läste Schulmans krönika i Aftonbladet förstod jag vad som var fel. Han hade verkligen satt huvudet på spiken eller pricken på i:et eller hur man säger. Den karln hade rätt i varje stavelse om Allsången. Precis så kändes det. Han satte ord på den känsla jag hade men inte hittade orden till. Anders Lundin tycker inte det är roligt längre. Han engagerar sig inte i sitt jobb längre. Det är dags för Anders Lundin att dra vidare till nästa jobb. För när var Lundin engagerad och närvarande? Jo när han framförde sitt eget nummer.

Tagen med mobilkamera Sony Ericsson K700

0 kommentarer: