fredag 3 juli 2009

En natt i Hallonbergen

Jag och en kompis hade flygliftat till Stockholm och träffade där ett par vänner från Gällivare, som också var i Stockholm. Vi sov över i den lägenhet de lånat första natten men sedan for de till Hallstahammar och lämnade oss i Stockholm. Vi var på Gröna Lund och roade oss och fick lift in till city med några militärer. Väl i City började vi fundera var vi skulle sova. Vi frågade runt på några hotell men det var fullt eller för dyrt. Vi gick till Kungsan och köpte oss en varmkorv och funderade om vi skulle sova där på en parkbänk. När vi satt där och funderade som bäst kom två herrar från Turkiet fram och frågade om vi ville följa med till Hallonbergen och sova hos dem. -Ok, sa vi och hängde med. Väl i Hallonbergen började min kompis ångra sig och tyckte att vi hamnat i dåligt läge -Äh, sa jag, du tror det värsta ska hända. De frågade om vi ville ha te innan vi skulle lägga oss. -Ok, sa jag. -De sätter säkert knark i teet, sa min kompis. -Smakar det konstigt är det bara att spotta ut det, sa jag. Sedan ville den ena karln från Turkiet prata med mig i det ena sovrummet. Han tyckte vi kunde ha sex med varandra, men jag sa att min religion förbjöd mig att ha sex med honom om vi inte gifte oss. Men jag var ju kristen och han muslim så vi kunde inte gifta oss med varandra om inte han konverterade till kristendomen. Han sa att han förstod och sa att det var ju synd. Jag gick ut till min kompis som undrade vad som hänt. Hon hade suttit och varit förbannad för att hon trodde jag gått in i sovrummet och haft sex med mannen, och lämnat henne där med den andra mannen. Jag berättade för henne vad jag sagt när vi kom till rummet vi skulle sova i. Vi fnittrade lite tyst över att jag skulle vara kristen. Vi fick ett eget sovrum, med färsk frukt och vatten. Ingen antastade oss. Ingen våldtog oss. Och nej man ska inte tro det värsta om folk, men jag skulle aldrig gjort så idag. Det hade kunnat gå käpprätt åt helvete.

Fotograf: "magstefan"

0 kommentarer: