tisdag 13 oktober 2009

Nålar och ström

Jag har fått känna på både nålar och ström idag. Det kan låta som om jag blivit utsatt för kinesisk tortyr...och lite sant är väl det. Jag har varit på akupunktur och fått TENS-behandling mot min onda axel. Jag ska gå till sjukgymnast för att bli behandlad med akupunktur 2 – 3 gånger i veckan och ge mig själv TENS 3 gånger per dag för att kunna minska tablettmängden. I dag äter jag 12 piller per dag mot smärtan i axeln och hoppas komma ner till 4 -6 piller per dag och helt sluta med Tralala-pillren.

Det här med akupunktur är ju helt otroligt egentligen. Genom att sätta nålar på utvalda punkter så läker kroppen ut inflammationer och smärtlindrar. Jag får nålar i axeln, efter armen, på underbenen och på en fot.

TENS är en metod där en apparat skickar ut ströminpulser till plattor man sätter på de delar av kroppen man har ont. Dessa impulser smärtlindrar nerverna som gör ont utan att ge biverkningar.

Om det hjälper? Vet ej än men lovar återkomma om någon vecka och berätta hur det går.

0 kommentarer: