lördag 24 oktober 2009

Klassfesten

Vi hade återträff i maj 2000 för då var det 20 år sedan vi gick ut nian. Nästa år skulle vi kunna ha 30 års fest...om bara någon drog igång. Förra gången så var det jag som tyckte det var dags att träffas för att se vad som blev av oss. Vilket jobb det var. Så nu känner jag att jag inte orkar riktigt dra igång en sådan apparat igen. Jag är nog inte lika nyfiken heller...känns som om jag har lite koll på läget. Antagligen vet jag lika lite om mina forna klasskamrater som jag gjorde för tio år sedan när jag började dra igång den där festen med att leta upp alla, skicka förfrågningar om intresse, skicka inbjudan, ordna lokal, catering, tipsrunda, priser till tipsrunda, göra sånghäfte, ordna 70-tals musik, med mera med mera...Men kul blev det och vi åt och drack och pratade och sjöng och dansade hela natten. Det var så kul att träffa alla. Våran gamla magister dök också upp och roade sig med oss. Jag var nöjd och glad och otroligt trött när vi bröt upp 12 timmar senare. Jag rekommenderar verkligen er att gå på återträff. Åtminstone en.

0 kommentarer: