onsdag 14 oktober 2009

Spion

Jag skulle vänta på en kompis som jobbade på Rifa i Kista. Det var kallt ute och jag stod utanför och väntade på att hon skulle komma ut. Rifa tillverkade telefoner åt Ericsson. Min kompis satt och gjorde kretskort. När jag stod där öppnade en kille fönstret på andra våningen och ropade på mig.

-Va? säger jag.

-Jag kommer ner säger han och stänger fönstret.

Så kommer han ner och öppnar dörren och undrar om jag inte kan komma in.

-Ok, säger jag och går in.

-Hej då, säger han och ler och går tillbaka upp för trappan.

Där står jag i en trappa och undrar var kompisen är och när hon ska komma. Folk kommer förbi och går ut. De flesta hejar på mig och jag hejar tillbaka och ler. Så kommer äntligen kompisen...men hon är inte glad när hon ser mig.

-Hur fan kom du in?-Fattar du vad du gjort?-Du skulle bli tagen för industrispion om det kom någon från vakten och såg dig här. -Du har ju inget passerkort!

-Eh, jag blev insläppt av en kille. -Jag tror han trodde att jag inte kunde komma in.

Tur nog kom aldrig vakten och jag kunde gå hem till min kompis med henne.



Fotograf: spekulator

0 kommentarer: