tisdag 13 oktober 2009

När jag föll mellan bussarna

Ett avsnitt till i mitt resande till jobbet. Jag var sen på morgonen, som vanligt. Jag missade den bussen jag skulle ta och fick ta nästa. Jag var osäker om jag skulle hinna byta buss. Väl framme vid Busstation Loet där bussbytet skulle ske kastar jag mig ut och springer bakom ”min” buss för att korsa gatan och ta bussen till Björkskatan. Bakom ”min” buss står en annan buss och där halkar jag i det årets största vattenpöl. Jag faller baklänges i vattenpölen, tar emot mig med ena armen, känner en oerhörd smärta, känner hur det kalla vattnet sugs in i min ullrock, och hinner titta mig runt omkring för att se hur många som ser mig dratta på ända. Jag som var rädd att komma sent till jobbet kommer inte alls den dagen. Jag ringer till jobbet och säger som det är – att jag är genomblöt med armen ur led.



Fotograf: zyjar

0 kommentarer: