onsdag 28 oktober 2009

Garaget

Jag läste om Anders garageolycka 1984. Jag har varit med om en garageolycka jag med. Jag hade en lite incident 1991 med sambons bil i vårat garage. Det var en garagelänga med ett tiotal garagedörrar på rad. Vi hade vårat garage i mitten av alla dessa dörrar. Jag tyckte det var lite trångt och knixigt att köra in och ut ur garaget. Ibland kändes det som om garagen mittemot var lite för nära så jag inte kunde ta ut svängen ordentligt när jag skulle köra in i garaget eller backa ur garaget. Jag ville börja svänga lite i garaget redan för annars skulle jag köra in i grannen mittemots garagedörr. Det var en gång när jag var på väg ut ur garaget med Volvon som jag fastnade med kofångaren i fjädern till dörren så den släppte och garagedörren lossnade! Nu hade jag tur för hela garagedörren ramlade inte ner men den hängde på trekvart och gick inte att stänga. Kändes lite dumt när jag ringde hyresvärden och han kom för att titta på eländet. Tyckte han sa: -Typiskt kvinnor! Men jag kan ha hört fel.


Fotograf: danzo08

0 kommentarer: