söndag 18 oktober 2009

Paketen som försvann

Jag läste i Irongirls blogg om hur ett paket hon beställt har försvunnit. Jag kom då att tänka på två paket som försvann för min del under samma månad.

Det började med att jag skickade en pannlampa som present till en kompis i Stockholm. Hon fick paketavin och skulle hämta ut paketet men de kunde inte hitta det på den affären som skulle ha paketet enligt avin. Posten försökte spåra det...men eftersom det var ett stort brev och inte ett paket med kollinummer var det svårt. Kompisen var in några gånger och hörde sig för om paketet och Posten kollade med andra utlämningsställen men det var puts väck. I samma veva beställde jag en bok och en boklampa från en bokklubb. Min bok kom men paketet var sönder och lampan borta! Jag kontaktade Posten och bokförlaget och fick en ny lampa. Så frågan är nu: varför försvann två lampor, som jag antingen skickade eller beställde, under kort tid från Posten? Har brevbäraren eller någon på Posten behov av lampor?

Fotograf: babs101525

0 kommentarer: