torsdag 22 oktober 2009

En öl för mycket

Jag var på Sommar Terazzen på Luleå Stads hotell en sommar med några kompisar och dansade. På somrarna brukade StadsHotellet öppna mellan alla pubar, barer och dansrestauranger så man kunde gå emellan. Det var populärt. De första åren man gjorde så hade man Terazzen för 18 åringar på fredagar och för dem som var 23 och äldre på lördagar. Men just denna sommar körde man 18 år nere och en trappa upp 23 men en lite blomlåda emellan på terassen. Vilket gjorde att alla blandade sig. Det är väl ok om man har nog med vakter. Vilket man inte hade. En publik som är 18 och yngre (ja det är så att de yngre kommer in) kräver mer vakter...det är bara så.

Ja då står vi där och dansar på en av dansgolven och det är trångt. Jag ser helt plötsligt något komma genom luften men hinner inte undan utan får en ölsejdel i huvudet som tippar över min kompis som står mittemot mig och dansar. Jag tuppar av och hon blir genomblöt. Så var den kvällen slut för vår del och vi gick hem riktigt förbannade. Jag skrev sedan en insändare i dagstidningen.

0 kommentarer: