måndag 15 februari 2010

När jag var 15 var jag plåtluder och oskuld

Jag älskade att åka raggarbil med de äldre killarna när jag var 15 år. Jag var inte ensam om det utan vi var ett gäng tjejer från min skola som var ute på ”raggen”. Vi brukade samlas hos någon kompis och sitta och röka och snacka innan vi gick ut på stan för att kolla vilka killar som var ute. Vi hade alltid någon vi spanade på. Hade vi tur fick vi åka med spanet eller så fick vi åka med någon annan. Ibland drack vi också och var fulla när vi hoppade i och ur bilarna. Vi liftade mellan Gällivare och Malmberget för att söka efter det bästa draget för kvällen. Vi kallades för plåtluder. Vi hade dåligt rykte, och de som inte kände oss var helt övertygade om att vi haft sex med alla killar vi åkt med. Det de inte visste var att vi var oskulder. Vi läste Mitt Livs Novell och drömde om den rätte killen att ha sex med. Vi var rädda för hur det skulle vara, om det skulle göra ont...samtidigt ville vi verka världsvana och tuffa. Därför tordes ingen av oss ha sex...för då skulle det ju uppdagas att vi inte visste ett skit om det. Grabbarna var nog lika rädda, för vi fick vara ifred. Ingen antastade oss. Ingen tvingade oss att ha sex, trots att vi var fulla och lätta att utnyttja. Så där åkte vi i raggarbilarna – de oskuldsfulla raggarna och deras plåtluder.

0 kommentarer: