lördag 6 februari 2010

Männen som förstör allt

Det finns säkert kvinnor som är otrogna på detta sätt också, men nu ska jag prata om männen. De här männen som har förstört min syn på romantiken och tvåsamheten. Förstört bilden av lyckan att bilda familj och få barn. Inte de som bedrog mig, utan de som ville bedra sin fru med mig.

Den första mannen träffade jag på väg hem från krogen vid 4 tiden på morgonen. Den tiden då allt är stilla och naturen håller som andan. Den tiden då man inte riktigt vet om solen är på väg upp eller ner. Jag promenerade ensam mot hemmet och stannade på Malmuddsviadukten och beundrar utsikten ut mot fjärden. Då kommer en man och ställer sig bredvid mig och börjar prata. Vi pratade om det vackra, om meningen med livet, om inbakad gädda. Han berättar att imorgon gifter han sig i Gammelstads kyrka. Skulle jag vilja knulla med honom? Där och då dödade han min romantiska bild av giftermål, romantik och den eviga tvåsamheten. Jag svarade Nej.

Den andra mannen träffade jag när jag var och dansade med vänner på Fiskekyrkan. Han dansade med mig, pussade mig , kysste mig och ville uppenbarligen mer än att dansa. Han var snygg och jag var inte helt ointresserad, förrän han talade om vem han var. Han kände igen mig från affären jag handlade på, och ville att jag och han skulle träffas och ha sex på hans jobb på måndag. Jag visste genom bekanta att hans fru var höggravid och väntade deras första barn. Han dödade min tro på den lyckliga familjen. Jag svarade Nej.

Bilden är tagen 2005

0 kommentarer: