onsdag 24 februari 2010

Blodgruppsdieten

Har de senaste dagarna i olika bloggar läst om så många olika dieter så jag tänkte jag skulle kolla upp några.

Blodgruppsdieten är en kontroversiell diet som utarbetats av den amerikanske naturopaten (ej att förväxla med läkarutbildning) Peter D'Adamo, enligt Wikipedia.

Blodgrupp 0, som D'Adamo kallar jägaren, anses vara den äldsta blodgruppen. Personer med denna blodgrupp förväntas vara muskulösa och ges rådet att äta en köttrik diet. Ehh...mina muskler är mycket underutvecklade.
Jag skall äta: Nötkött, Lamm, Vilt, fisk, Olivolja, Broccoli, Vitlök, lök, Kålrot, Palsternacka, Katrinplommon, Nästan all frukt, mineralvatten.

Undvika: Mjölkprodukter, Vete, Majs, Bönor, Bacon, Rökt lax, Inlagd sill, Cornflakes, Havregryn, Avokado, Oliver, Vitkål, Potatis, Svamp, Te och kaffe ej heller koffeinfritt.


Nja jag tror inte den här passar mig...om jag inte fuskar och tillåter mig att dricka kaffe och te. Jag som inte dricker alkohol måste ju få dricka något annat än vatten...eller? Den här anses vara en humbugdiet så jag skiter nog i det. Jag ser om jag hittar någon ny imorgon.



Fotograf: boroda003

0 kommentarer: