torsdag 28 januari 2010

Upprättelse

Jag hoppas att de barn och unga tjejer som blivit utnyttjade och kränkta av dessa kåta män, som ska vara vår trygghet, blir dömda för det de gjort. Att en förskollärare missbrukar sin ställning och utnyttjar barnen, som ser honom som sin trygghet, är oförlåtligt. Att en fd polischef som ägnat sitt yrkesliv till att arbeta för jämlikhet på fritiden våldtar, och kränker just de kvinnor han vill ska vara jämlika, är också oförlåtligt. Jag hoppas att de inte ska kunna smita undan sitt ansvar för det de gjort. Jag hoppas barnen och de unga kvinnorna får upprättelse.

Jag hoppas att det i dag gör en skillnad att vi har så många kvinnor som arbetar som åklagare och polischefer. Det blir kanske inte så mycket att hålla varandra om ryggen som det varit tidigare. Jag hoppas att det inte blir som bordellhärvan 1976, där politiker sas ha sex med prostituerade som var minderåriga....men det tystades ner och ingen blev åtalad för de övergreppen.

Fotograf: srbichara

0 kommentarer: