söndag 10 januari 2010

Att älska sitt barn oavsett vad

Jag läste Cherins inlägg om dem som konverterat och såg sedan en dokumentär på 4:an om en soldat som bytte kön. I båda fallen hade föräldrarna tagit avstånd och brutit kontakten med sina barn.

Jag vill ju tro att oavsett vad jag skulle hitta på i mitt liv skulle mina föräldrar stå bakom mig och älska mig villkorslöst. Nu har jag inte provat dem så hårt som att byta kön, byta sexualitet eller byta religion.

Jag vill också tro att om jag hade barn så skulle jag fortsätta älska dem när de behövde mig som mest. För visst är det väl vid så svåra vägval i livet som man verkligen skulle behöva sina föräldrar. Det är inte lätt att välja att leva efter en annan religion, att leva som homosexuell, eller att byta kön och då behöver man verkligen mammas och pappas kärlek.

Skulle ni älska och stötta era barn oavsett vad som än händer?

Fotograf: Protect

0 kommentarer: