tisdag 19 januari 2010

PMS

Idag börjar min 14 dagar långa PMS med att jag har ägglossning som känns som lätt mensvärk. Jag har så ömma bröst att jag är glad att jag för tillfället går på så starka smärtstillande för axeln att det även tar bort en del av smärtan i brösten. Jag trippar upp på morgonen försiktigt för att det tar så ont att röra sig. Hur kan man ha så ont i brösten? Brösten blir också lite svullna och bystiga de här två veckorna. Jag måste i princip sova med BH. Men det är inte det värsta. Det värsta är humöret. Jag blir tok-arg för ingenting. Vanligtvis är jag en lugn person med lång stubin och en tolerans utöver det vanliga. Jag står ut med det mesta och bråkar aldrig...men efter ägglossning blir jag en djävul. Jag hatar allt och alla. Tycker att alla är idioter. Det som är bra med mina tralala-piller är att de tar ut udden av denna ilska och håller mig lugn...men när axeln är frisk får jag nog börja söka mig en annan medicinering. Jag har provat P-piller men de mådde jag inte bra av. Det finns även lyckopiller som tar bort PMSen men tar även bort sexlusten...hur kul är det? Kanske skulle sterilisera mig? Jag är ju ändå 45 år och det kan ju ta 10 år till jag kommer till klimakteriet. Det är en lång tid att ha PMS i 14 dagar per månad.

Fotograf: spekulator

0 kommentarer: