torsdag 7 januari 2010

Bajsmannen

Jag läste ett inlägg i Tibergs blogg om en man i Tierp som bajsat i stationsbyggnaden upprepade gånger så man fått stänga den. Jag vet inte om det stod man, jag vet inte om det var en man...men statistiken säger att det är en man...så vi säger att det är en man.

Nu till saken. Det bajsades även i stationsbyggnaden i Luleå en julhelg för cirka 20 år sedan. Hur jag vet det? Jag var städerska åt SJ den helgen. Jag brukade städa extra på helger åt SJ när jag pluggade. Den här svinkalla morgonen kom jag till stationen vid 7 på morgonen och möttes av bajs överallt! På bord, på bänkar på golvet. Jag blev så arg och ledsen för att det såg ut så och jag som hade så bråttom. Jag hade flera hus på min runda och jag måste vara klar med stationen före 8 då första tåget kom in. Jag ringde upp Persontrafikens chef och berättade hur det såg ut och att jag visst kunde ta bort det...men det var SISTA gången jag skulle göra det. Hädanefter fick dörren till stationen vara låst mellan sista tåget på kvällen och det första som kom in på morgonen. PUNKT SLUT! Och så blev det. Inget mer bajsande i vänthallen på stationen.

Det var faktiskt renare inne på toaletterna än i vänthallen. Kanske beror på att det krävdes 2 kronor för att få använda dem. Jag skurade med handskar och stövlar på. Hur äckligt som helst!

Så till er som inte har råd att bajsa på toaletten: -Bajsa på ett papper, tidning, eller annat som ni sedan kan ta upp och kasta ut bajset...eller bajsa åtminstone på en plats på golvet och inte runt hela rummet. Det finns då en möjlighet att använda hundbajspåse och ta upp det. Lek inte med bajset och smeta ut det...sånt kan ni väl hålla på med hemma?

Fotograf: siteflight

0 kommentarer: