torsdag 7 januari 2010

Jag är från Gällivare vettu

Jag såg Minnenas Television på trettondagsafton och de visade klipp från Nöjesmaskinen (1982-1984) med Sven Melander och Stina Lundberg. Då kom jag och tänka på ett program som Sven Melander hade nåt år efteråt som hette Nöjesmassakern. Där hade han en figur som hette Steve med Lloyden. När den gick på TV var det inte kul att vara från Gällivare. Alltid fanns det någon som skulle göra sig lite lustig.

Jag serverade på ett bröllop och brudgummen var från Rögle. Han tyckte det var fantastiskt roligt att jag kom från Gällivare.

Varje gång jag kom för att fylla på hans glas hade han något roligt att säga. -Känner du Steve med Lloyden?

-Ehh,näe han är inte på riktigt.

-Var det Berit du hette? -Är det du som är Beirut? -Haha då är du bombad!

Tack Sven Melander för några traumatiska år på 80-talet. Tack!

Ursäkta det dåliga ljudet. Ni får vrida upp volymen lite mer. Mer.

0 kommentarer: