torsdag 31 december 2009

Välgörenhetsberoende

Jag hörde på Nyheterna på TV4 om en kvinna som spelade bort 15 miljoner kronor av sin arbetsgivares pengar. Hon kunde hålla på med det ett tag innan någon kom på det. Då kom jag på en idé.

Jag tänkte att jag kunde börja jobba på Försäkringskassan och skänka bort deras pengar till alla som sökte bidrag. Alla sjuka, barnlediga, anhöriga...ja alla skulle få pengar ända tills de kom på mig. Har jag tur skulle jag kunna hålla på i ett år...och alla de som fått pengar av mig skulle ju få behålla dem. Det var ju inte de som gjorde fel. Det var ju inte de som lurade Försäkringskassan. Det var ju en anställd som hade Välgörenhetsberoende.

Fast nu har jag ju redan berättat om min plan så nu får jag nog söka jobb på Försäkringskassan under ett alias.

Bilden lånad från alias-media.com

0 kommentarer: