fredag 11 december 2009

När pappa hade tappat nyckeln

Jag och en kompis och pappa och hans kompis hade fest och gick ut och åt och sedan gick vi vidare. Pappa och hans kompis åt sitt håll och jag och min kompis på vårt håll. Jag och min kompis kom hem ganska sent och gick till mitt rum nere i källaren och lade oss. På natten hade min pappa kommit hem och upptäckt att han inte hade nycklar, ringt på dörren, vilket ingen hört. Pappa som var en rådig man gick runt huset till balkongdörren, slog sönder fönstret i dörren med sopborsten och gick in och lade sig. Grannarna som bodde bakom oss brukade komma till oss balkongvägen och fick en chock denna morgon. Fönstret i balkongdörren var sönder. Det måste ha varit inbrott! De gick in, hittade pappa i sovrummet sovandes. Det såg inte ut som om det varit inbrott. De sopade upp glaset och gick hem till sig. Pappa vaknade, såg att han visst slagit sönder fönstret igår...men det fanns inget glas på golvet. Skumt! Han ringer glasmästaren och vi får nytt glas i balkongdörren innan mamma kom hem.


Fotograf: Masbro

0 kommentarer: