lördag 12 december 2009

Grannens favoritsysselsättning

Min kompis syrra var ihop med grannens son. Av kompisen fick jag höra att grannarna hade en favoritsysselsättning på lördagskvällarna. De satt vid fönstret och tittade på vårt hus!

En lördag i februari hade man sett en taxi komma och ut klev min pappa med lite ostadig gång, snubblade över brevlådan, låg i snön och skrek och svor, min mamma öppnade ytterdörren och väntade till pappa tagit sig upp för trappan, där började pappa må lite illa och kräktes lite och sen fick mamma in honom.

En timme senare stannar en taxi utanför vårt hus, ut kliver jag med något ostadig gång, ramlar över brevlådan, ligger och svär över att någon djävul satt brevlådan mitt i gången, mamma öppnar ytterdörren och jag går upp för trappan, men blir lite illamående och kräks lite, mamma hjälper mig in och stänger dörren.

Grannarna hade jätteroligt åt detta. De måste ha haft ett tråkigt liv...eller trasig Tv. Vad vet jag. Inte hade jag tyckt det varit roligt att titta på mina grannar.

Mannen på bilden är inte min gamla granne.

Fotografi: dsnhaus

0 kommentarer: