söndag 13 december 2009

Den optimistiske rörmokaren – NOT

Jag har i veckan haft rörmokare hos mig som lagat min engreppsblandare i köket. Vi började prata om klimatförrändringarna.
Jag: -En meteorolog på SMHI på Kallax flygstation sa att vi redan passerat 2 graders gränsen. Det har visst gått väldigt fort de senaste åren och uppvärmningen är nog redan på 5 grader. Det som man förutspådde skulle ske om 100 år kommer redan ske om 50 år. Jorden blir bara öken och hav.
Rörmokaren: - Fast det kanske inte spelar någon roll för enligt Maya indianerna kommer jorden gå under 2012.
Jag: -Jag har svårt att tro det. Har inte jorden undergång redan förutspåtts ett hundratal gånger och vi är ju kvar än.
Rörmokaren: -Ja men det här står väl i en annan skrift också? och mycket stämmer väl av det de skrivit om hur världen ser ut idag? Tänk att de redan då kunde förutspå det.
Jag: - Hur vet du det?
Rörmokaren: -Filmen du vet.

Jag: -Ok (då är det ju sant...för allt på film är ju sant)!

Har förresten inte sett den.

Se filmen på en SF biograf nära dig

0 kommentarer: