måndag 29 juni 2009

När jag fick nattligt besök fönstervägen

Jag bodde i en etta på bottenplan. Det var sommar och varmt ute så jag låg och sov med fönstret öppet. Jag tänkte att fönstret ändå var en bit upp från marken så det skulle nog vara omöjligt att ta sig in. Jag vaknade mitt i natten av att jag såg en fot på väg in genom fönstret! Jag kastade mig upp ur sängen och tog tag i foten och tryckte ut den. Jag hörde hur det dunsade till i gruset utanför och någon som stönade till. Jag stängde fönstret och satt mig under det. Jag vågade inte titta ut för att se vem det var. Efter ett tag hör jag någon ropa:-Gumman, snälla, får jag komma in! Med bedjande röst. -Gumman, snäälla söta rara. Så där höll han säkert på en timme! Tillslut gav han sig och gick iväg och jag kunde lägga mig att sova. Idag undrar jag varför jag inte ringde till polisen. Kanske för att han lät så ynklig därutanför?

Fotograf: Micha³ Sankowski

0 kommentarer: