söndag 28 juni 2009

Med pappa på pizzeria Pema

I Gällivare fanns det inte så många ställen att gå ut och dricka en öl. Det var bara Pizzeria Pema och då måste man ju äta en pizza. Jag och min kompis gick ut på Pema med min pappa och hans kompis. I vanliga fall gick jag inte ut med min pappa, men vi brukade ändå hamna på Pema i slutet på kvällen. Den här kvällen började vi tillsammans. Vi fick ett bord och satte oss att vänta på att få beställa. Jag tror inte min pappa riktigt förstod att på Pizzeria Pema fanns det inte något annat att äta än pizza. Min pappa tyckte nämligen inte om pizza. Vi beställde in öl och pappa tyckte att jag kunde beställa in maten Jag beställde pizzor åt oss alla. Pizzorna kom in och min pappa tittade på sin och sa: -Jag tycker inte om pizza. -Vem har beställt pizza åt mig? Sen så tog han pizzan och rev den itu och kastade bitarna så den landade på tallriken i bordet bakom. Killen som satt där blev mäkta förvånad när det damp ner en ituriven pizza på hans tallrik - från taket!

Fotograf: Dora Pete

0 kommentarer: