lördag 13 juni 2009

Utan handduk i bastun

Jag och en kompis var bjudna på bastu hos en ganska flyktig manlig bekant. Vi var ganska många, både kvinnor och män, som klämde in oss i bastun nere i källaren i huset där han bodde. Huset där han hyrde en lägenhet på 4:e våningen låg i centrala Gällivare och var därför ett perfekt tillhåll för roliga efterfester. Jag blev kvar extra länge i bastun och njöt av värmen denna kalla vinternatt. När jag sedan skulle gå upp till lägenheten såg jag att det inte fanns några handdukar kvar att svepa in sig i . Någon hade tagit min också! Kläderna mina fanns uppe i lägenheten 4 trappor upp! Vad göra? Det vara bara att gå upp i trapphuset naken och hoppas att ingen av grannarna hade ärende ut. Jag klarade mig upp utan att behöva möta någon granne. Lite frusen var jag, och rädd, och arg, men mest glad för att jag inte hade behövt förklara varför jag var naken i en trappuppgång mitt i natten, mitt i vintern.

0 kommentarer: