torsdag 14 maj 2009

Krona eller Klave

Kan man singla slant om vad man ska göra? Vilken väg man ska ta? Om man ska följa med en man till Vittangi mitt i natten på en krog i Pajala? Svar Ja! Jag var i Pajala på deras fina sommarmarknad för en 15 år sedan och träffade en man som jag kände lite ytligt. Han är bror till en kompis fd sambo. Hur som helst så var klockan 3 och krogen stängde och jag och en kompis stod och pratade med honom. Han skulle till Vittangi och ville att jag skulle följa med. Jag kunde följa med eller åka och sova över hos min kompis i Pajala. Åkte jag till Vittangi skulle det bli krångligt att ta sig tillbaka till Pajala dagen efter. Stannade jag i Pajala behövde jag inte tänka på någon transport dagen efter, men då skulle vi inte träffas mer och jag kände att vi inte riktigt hade träffats färdigt. Vad göra? Jag kunde inte besluta mig så jag singlade slant! -Kommer femman upp åker jag , sa jag till kompisen som singlade slanten. Femman kom upp och jag åkte iväg med ett gäng grabbar till en draghundscamp i Vittangi. Där så kröp jag omkring inne i hundburarna och kelade med en massa Sibirien Huskies. Hur söta som helst! Och jag fick skjuts till Pajala dagen efter, så jag tyckte inte att beslutet var så dumt.

0 kommentarer: