lördag 30 maj 2009

Barcelona

Förra året vid den här tiden var jag i Barcelona med en kompis. Vi bodde en bit utanför i Vilanova i la Geltrú. Det tog cirka 45 minuter med pendeltåget. Vi hade helt underbara lata dagar med sol, bad, shopping och god mat. Vi var även till Sitges med helt fantastiska stränder, gränder, mysiga restauranger och shopping. Jag kan verkligen rekommendera Barcelona. Det sägs att det finns mycket ficktjuvar, men det var inget vi drabbades av. Jag blev av med min digitalkamera, men det var ju som vanligt jag som slarvade bort den (som den där gången jag blev ”bestulen” på T-Centralen)och skrek hysteriskt om tjuvar, och engagerade vakter på Picasso muséet. Jag hade hängt den så fint på toaletten på en krok och lämnat kvar den. Och givetvis hade någon tagit den...men inte ur min ficka!

Vilanova i la Geltrú

Gränd i Sitges

Jag på strandpromenaden i Sitges

Sitges

Jag äter Paella

Tapas i Gotiska kvarteren

La sagrada Familia exteriör

La Sagrada Familia interiör

0 kommentarer: