söndag 17 maj 2009

Konspiration eller paranoid

När jag läste på Egoinas mammas blogg om grannen som eventuellt punkterade däcken på hennes cykel kom jag ihåg när jag hade en sån där dag när man tror att någon jäklas med en eller man håller på att bli paranoid. Det började med att hyresvärden ringde och sa att man fått klagomål på att jag spelade högt. Jag! Jag hade inte ens en stereo utan en liten kassettradio, och ingen TV heller. Vad hade jag spelat högt med och vem hade jag kunnat störa? Nej, hon trodde inte heller att det fanns någon substans i denna anmälan, men de var alltid tvungen att kolla upp alla anmälningar. Sedan kom jag ut och såg att bakhjulet på min cykel var platt! Men vad fan! Är det någon som jäklas med mig? Först anmäler de mig till hyresvärden och sedan punkterar de cykeln. När jag går fram till cykeln ser jag att hela ventilen är bortskruvad! Jag går in till stan. Nästa dag när jag kommer ut för att gå in till stan är det inte punktering på min cykel! Någon har skruvat dit en ny ventil och pumpat upp däcket! Ett mysterium! Vet fortfarande inte vem som gjorde det.

0 kommentarer: