tisdag 3 november 2009

Middag à la Britt

Jag har idag ätit Tomatsoppa med Kesoröra och salami till middag. Mycket gott och en av mina favoritmiddagar.

Tomatsoppan är Keldas Medditaranian tomato som jag värmer, till den gör jag en Kesoröra med 200 gram Keso, 100 gram valnötter, 100 gr svarta oliver och så skär jag upp 100 gr salami.

Keldas soppa 2½dl                                             700 Kcal
Keso 200 gr                                                       180 Kcal
Valnötter 100 gr                                                 700 Kcal
oliver 100 gr                                                       180 Kcal
Salami 100 gr                                                     410 Kcal

Min middag har alltså 2170 Kcal! Det är ju mer än det rekommenderade DAGSbehovet på 1500 till 2000 Kcal för en kvinna. Herregud! Undrar hur mycket kalorier jag får i mig på en hel dag? Finns en Cambridge kur där man ska klara sig på 470 kalorier per DAG. Jag klara inte ett enda mål på endast 470 kalorier.

Jag kan nog sluta skylla på kaffelatten nu. Eller vad tror ni?

0 kommentarer: