tisdag 3 november 2009

Kvalificerat svammel

Jag och en kompis satt på ett fik någongång på 90-talet. Då utspelade sig följande samtal mellan oss.
Kompis: Vet du att Carl Philip är bög?
Jag: Men han har ju flickvän!
Kompis: Som om det skulle vara ett hinder.
Jag: Hur vet du det?
Kompis: Han var på efterfest med Boyzone när de var här. Med den där Stephen.
Jag: Var det bara han som var på efterfest?
Kompisen leende: Nä, han var där med Peter Jöback.
Jag: Jaha, så Peter Jöback är bög?
Kompis: Ja, visste du inte det. Han har säkert varit men Carl Philip.
Kompis: Han är som den är teaterkungen Gustav III
Jag: Men det är väl inte konstaterat att han var bög
Kompis: Jodå...det sitter i generna.
Jag: Så det finns en bög-gen?
Kompis: Ja de har då ärvt Dyslexi-genen av pappa i alla fall.
Jag: Vad har det med bög att göra?
Kompis: Äh, du fattar ingenting.
Kompis: Förresten tror jag vår kung också är bög. Det är nog därför han är alkis
Jag: Så kungen är alkis?
Kompis: Ja han hängde ju alltid på restaurangen där jag jobbade på 70-talet. Satt och söp och ritade på dukarna och skrev dikter. Man skulle ha sparat dem. Var ett jävla hysch hysch om det. Vi fick ju inte säga något till tidningarna om det.
Jag: Sist du berättade om den tiden var det ju Ulf Lundell som ritade och skrev på dukarna.
Kompis: Äh vad fan... Whatever. Jag tror i allafall att Carl Philip är bög.

0 kommentarer: