måndag 2 november 2009

Här har någon varit

Jag och Mannen var och fiskade i fjällen. Vi gick från den ena bäcken till den andra. Så tog vi oss en rast och gjorde upp eld och kokade kaffe och fikade. Vi satt där en stund och så gick vi vidare till nästa bäck. Efter vi fiskat ett tag tyckte Mannen att vi skulle fortsätta. Vi gick en stund och kom till en plats där någon hade gjort upp eld och rastat. Jag tyckte det var lite kul att se att det fanns några andra som också var och fiskade i dessa oländiga trakter. Vi hade nämligen inte sett någon annan människa på flera dagar. Så jag säger åt Mannen att titta här har någon annan varit och rastat.

Mannen skrattar och säger: -Seriöst kommer du inte ihåg att vi var här och rastade?

-Nej, här har jag aldrig varit, säger jag.

-Ja dig kan man ju inte lita på om det händer en något, säger mannen.

-Du skulle aldrig kunna hämta hjälp.

Och det är nog tyvärr sant. Jag är urusel på att veta var jag är och åt vilket håll jag skall. Gissa hur många gånger jag får höra meningen:

-Här har jag aldrig varit?

Mannen flugfiskar i Ritsem

0 kommentarer: