fredag 27 november 2009

Lånade pappas bil

Ännu en bilhistoria ur mitt liv. Jag lånade min pappas bil när jag nyligt fått körkortet någongång på vintern 1983. Jag skulle bara åka ock köpa lite godis eller om det var cigaretter på bensinmacken nära oss. Jag backade ut bilen och började köra till macken. Jag mötte några killar i en bil som blinkade till mig och pekade på däcket. Haha tänkte jag...den där går jag inte på. Nu vill de att jag ska tro att jag har punka fram. Så jag log och vinkade tillbaka och nickade. De skakade bara på huvudet och fortsatte. Jag kom till macken, klev ut, gick in och handlade och kom ut och tänkte att det skadade ju inte att titta på däcket lite. Då ser jag att jag har glömt ta bort motorvärmarsladden! Fan. Nu hade den lindat in sig runt framdäcket och själva stickproppen var ju givetvis helt trasig. Ska jag tala om vad min pappa sa när jag kom hem? Just det! Typiskt fruntimmer!

Fotograf: lusi

0 kommentarer: