söndag 19 april 2009

Taxi till Läbbiga Skogen

Läste om att Läbbiga skogens eventuella inblandning i det kriminella motorcykel gänget Hells Angels i en artikelserien i NSD och Norrbottens-kuriren. Namnet Läbbiga skogen är inte så avskräckande precis. Det låter inte som om grabbarna är prospect till Hells Angels...

Jag hörde talas om Läbbiga skogen första gången när jag arbetade som taxitelefonist i Luleå sommaren 1990. Det ringde in en kille och ville ha en bil till Läbbiga skogen.

-Till vardå?undrar jag.

-Läbbiga skogen, säger han.

-Var ska jag skicka bilen?undrar jag.

-Vet du inte var det är? -Då tycker jag du kan skriva in det i din dator. Och så förklara mannen var han är på fest (faktiskt inte så långt från var vi satt och svarade för Taxi) och sedan dess så visste jag och mina medarbetare på Taxi var Läbbiga skogen höll till.

På deras hemsida kan man läsa att de heter Läbbiga skogen för att det andra motorcykelgänget i stan hade sagt på en fest att:- här kommer grabbarna från Läbbiga skogen. Jag måste hålla med om att det var en läbbig skog de höll till i eftersom jag jobbade i samma skog, och var skiträdd när jag jobbade natt på Taxi ibland.

0 kommentarer: