söndag 26 april 2009

Mixad kupe till Stockholm

Jag åkte tåg till Stockholm för att hälsa på en kompis. Jag hade bokat mixad liggvagnskupé. De andra 5 var män i olika åldrar. Jag undrar vem som mixade? Inte så bra mix om jag får säga det. Det var på den tiden man fortfarande bäddade vagnarna i det sena nattåget. Jag hade mellanbrits och klättrade upp och lade mig där. Under mig låg en ung blond kille och vi sa Hej! Sen började allt gå alldeles tokigt!I allafall så började jag med att försöka sätta mig upp i min brits, vilket resulterade i att jag slog i pannan i överslafen, såg stjärnor och fick lägga mig ner igen. Tog fram biljetten och väntade på att tågmästaren skulle komma och titta på den. Satte biljetten i nätfickan på väggen, vilket resultera i att den föll igenom nätet och for ner till britsen under mig! Killen under lyckades få fram den och gav den åt mig. Pinsamt! Jag fick visa biljett, lyckades ta mig ut från britsen, gjorde kvällstoalett och lade mig. Jag somnade och vaknade av att jag pruttade jättehögt! Jag hoppades att alla sov och att ingen hörde mig. Det blev morgon och högtalarrösten sade att vi var i Gävle. Jag hörde hur killen i britsen under mig var vaken och rörde på sig. Han ropar: -Hallå! Och jag svara: -Hallå! Han skrattar till och fortsätter prata i telefon! Men så jag skämdes! Jäkla mobiltelefoner! Han klev av och jag låtsades ha somnat om. Väl i Stockholm lovade jag mig själv att börja flyga till Stockholm.

0 kommentarer: