torsdag 23 april 2009

Fat Love

Det här med språk kan vara jobbigt även om man inte är ute och reser eller träffar på turister. Jag var och shoppade med en vän och vi gick in i en klädbutik. Bland kläderna hängde det accessoarer som halsband, scarves och solglasögon. Jag hittade ett halsband med två silverfärgade brickor. Det skulle se ut som identitetsbrickor. På brickorna stod det Love och Desire. Jag visar den till vännen och säger: -Den här är ju fin...men om man inte heter Desiré är den väl inte kul att ha. Vännen skrattar hejdlöst och säger: -Desire [di'zair]! Love and Desire! Och jag förstår ju att det givetvis är så...så pinsamt!

Ja och så var det en gång när jag tur nog var ensam och tittade in i Dukas skyltfönster. Där fans Ulrika Hydman Valliens nya kollektion av fat, glas, vaser och annat. Fina saker med stora röda hjärtan på. Jag titta på dem och läser Fat Love (Fet kärlek)...för jag läser det så tills jag läser skylten bredvid nästa sak...assiett Love! Ja men va fan! Det är ju klart att det står fat Love och assiett Love och vas Love och skål Love och ingenting annat! Fast det lät coolt med Fat Love!

0 kommentarer: