måndag 27 april 2009

Postkodlotteriet och Skyddsängeln

Min granne meddelade mig idag att vi i huset vunnit 10 000 kronor på Postkodlotteriet. Hurra! För dem! Jag har nämligen inte köpt någon lott!

Det måste ju vara något som är fel. Jag fick senast i förrgår ett mail med en ängel som lovade att något bra skulle hända mig bara jag skickade detta mail vidare. Det stod ungefär så här:


Skyddsängel

Skicka detta meddelande vidare samma dag som  du får det, det låter kanske konstigt, men det kommer precis i rättan tid.  

Vi lovar att något gott är på väg att hända dig. Änglar finns, det är bara det att de ibland inte har några vingar och då kallar vi dem vänner. Du är en av dem.

Något fint kommer att hända dig och dina vänner. I morgon klockan 10.28 kommer någon att berätta för dig vad du så länge velat höra.

Bryt inte kedjan och skicka det till minst sju vänner.

Samtidigt fick jag något annat mail med ett litet barn på ett finger som lovade mig pengar, bara jag skickade det vidare. Och jag har skickat alla mail vidare. Ändå får jag inga pengar. Det verkar som om grannen får alla mina pengar. Änglarna och barnen verkar ha fått fel adress.

Nu behöver jag i allafall inte köpa en Postkodlott. För hur stor är sannolikheten att vi vinner igen på samma postnummer?

0 kommentarer: