söndag 6 februari 2011

Blogg award 2011

Men sedär, jag har fått en utmärkelse av Järnflickan. Jag börjar året bra och blir belönad redan i inledningen av året.

Motiveringen var som följer: ”... En till klok tant, som helt förstår min linje med att inte skaffa barn: Britts betraktelser”

Jag länkar givetvis till prisutdelaren och lovar avslöja 7 saker om mig själv till alla. Lite Ego kanske det verkar att jag inte delar ut denna award till 15 medbloggare...men sanningen att säga så tror jag inte att jag i dagsläget ens läser 15 olika bloggar. Tyvärr är jag inte lika duktig på att göra illustrationer som Järnflickan som knåpat ihop sin award själv. Visst är den fin?



7 saker som ni kanske inte vet om mig
Jag har faktiskt varit gravid några gånger trots att jag inga barn har. Det fanns en tid då jag tänkte skaffa barn...men det blev inga och jag har alltid gått på linjen att blir det inte så blir det inte och då är det inte meningen heller. Idag är jag helt nöjd med den tanken.


Jag har varit stamgäst på anrika Stadspuben från 1986-1997. Jag var med på 20 årsjubiléet 1987 med min förra sambo och ett antal specialinbjudna gäster. Jag finns förevigad på bild i Norrbottens Kuriren (hittar inte tidningen tyvärr) utanför Stadspuben med ett antal andra där vi höjer en stor stark mot kameran i kylan. Jag minns att jag hade en röd lammullströja under min stamgäst T-shirt. Det var tider det. Ölen kostade 19 kronor tror jag och det fanns stora grytor med ost- och korvtärningar helt gratis att äta till. Även pubmackorna var goda och billiga. Vi köpte alltid med oss ett gäng när vi gick hem att ha till frukost. Nu finns inte Stadspuben mer och inte heller Mille, pubvärden, som länge var en av anledningarna till att vi trivdes så bra på Stadspuben. Han har nyligen avlidit efter en lång tids sjukdom. Han kommer att saknas.


Jag har under 12 års tid som minst vägt 46 kilo och som mest 74 kilo. Detta utan att ändra kosten...kanske borde göra det? 46 kilo var lite lite till 165 centimeter och 74 var för mycket. Nu väger jag 67 kilo och trivs väl ganska bra med det.

Jag har rökt, men slutade 1987. Jag rökte Prince, John Silver och Marlboro. Inga Blend här inte. Lika bra att göra det ordentligt när man ändå höll på att röka. Jag började när jag gick i 8:an. Då köpte man lösa cigaretter på Busstationskiosken i Gällivare för 50 öre styck. Jag köpte 3 cigaretter om dagen. Ibland ett litet Prince. På den vägen var det och när jag slutade i februari 1987 rökte jag 20 cigaretter om dagen.

Jag har Trafikborgarmärke, Simborgarmärke och Knullborgarmärke. Jag undrar om jag har rätt att inneha någon av dessa egentligen.

Jag hade hjärnsläpp och provade faxa mig själv på jobbet för att se om de lagat faxen. Det var väldigt blont gjort! Kom på att jag gjort den fadäsen när jag läste Krönikörens tacksamhetslista.

Jag har haft hål i tänderna en gång i mitt liv och det var 1976, då jag hade hela 4 hål!

Lite mer Bolibompa än polis över denna outfit?

0 kommentarer: