tisdag 8 februari 2011

Vad man kan göra med en bläckpenna

Har ni inget att göra kan ni ju öva upp er talang att använda en helt vanlig bläckpenna.


De kan se ut som knivskarpa fotografier - men dessa fantastiska bilder är faktiskt teckningar som skapats med en kulspetspenna.
Denna fantastisk bild, som är upp till 10ft hög, har gjorts av en stigande stjärna i konstvärlden, Juan Francisco Casas.
Casas, 31, kan använda upp till fyra kulspetspennor för en duk.
Juan började göra teckningarna för tre år sedan, baserade på fotografier av utekvällar med sina vänner.



Casas sa: "Jag antar att det började som ett skämt, att försöka göra något så realistiskt att folk skulle tro det är ett foto."
"Jag ville också skapa det med något som alla har."
"För mig är det inte så annorlunda från måleriet. Jag försökte visa att det inte spelar någon roll vilket material du använder, det är vad du gör med det."
Casas använder bara blå BIC . Den enda nackdelen är att han inte kan radera några fel. Han sade: "Misstag är det största problemet. Det är bättre om jag gör dem i början.."

Läs mer här.

0 kommentarer: