lördag 19 februari 2011

Här ljuger vi mest?

I Aftonbladet kan man bland annat läsa att Stockholmarna super mycket och Norrbottningarna dricker minst. Det låter föga troligt för oss som bor i Norrbotten och bott här i över 40 år. Vi har sett det ena och det andra under vår uppväxt. Jag vill påstå att vi ljuger bäst i landet angående våra alkoholvanor och det beror nog på det missbruksbeteende som finns här. Vad gör missbrukare? Ljuger....helst om sitt drickande. Ni som bor här vet hur det ser ut på fester och på krogen...folk är drängfulla. Ni som inte vet kan göra fältstudier här och se själva. Jag vill påstå att ni kommer att betvivla den undersökning som Aftonbladet hänvisar till.

Själv dricker jag inte alkohol och kan inte påstå att jag träffar på likasinnade speciellt ofta på de fester jag är på. Jag brukar vara den enda som inte dricker alkohol. Det kan ju vara så att jag umgås i kretsar där man dricker mer...men om jag tänker på de senaste 25 arbetsplatser jag haft är det nog ändå bara jag som varit nykterist av de över 100 kollegor jag haft.

Skärmdump från Aftonbladet.se

0 kommentarer: