måndag 14 april 2014

Körsbärsträden blommar

... i Kungsträdgården, förstår jag av mitt flöde på Instagram och Twitter. Jag var där förra året när det började blomma. Jag förmodar att det ser likadant ut i år igen och nästa år och åren framöver. Jag har sett det, fotat det och ändå känns det som om jag skulle vilja vara där i år igen. Och om jag vore det skulle jag ha tagit bilder igen. Bilder som ser ut som dem jag tagit varje gång jag sett detta fenomen. Varför? 


Och jag förstår ju av mitt flöde att jag inte är den enda som gör så. Dessa årligen återkommande fenomen, som kommer lika säkert som Amen i kyrkan. Vad gör att vi alltid måste föreviga dem? Är det en hyllning till livet? Vi får se det än en gång. Vi har överlevt en vinter till.

Behöver det egentligen ha någon djupare mening? Antagligen inte. Så låt oss njuta av bilderna som vännerna sänder oss från Kungsträdgården de närmsta dagarna. (och låt oss inte vara förbannat avundsjuka för att vi i Luleå inte har några vårblommor...ja om man nu inte räknar Maskrosen...)

0 kommentarer: