måndag 17 januari 2011

Vem sa det?

Det var den första dagen i en skola i USA och en ny indisk student vid namn Chandrasekhar Subramanian började i fjärde klass.
Läraren sade: "Låt oss börja med att gå igenom några berömda citat från den Amerikanska historien. Vem sa "Ge mig frihet, eller ge mig döden?"
Hon såg ett hav av blanka ansikten, med undantag för Chandrasekhar, som räckte upp handen: "Patrick Henry, sade det 1775.”
"Mycket bra! Vem sa "Demokrati är folkets stat, för folket, av folket?"
Återigen, inget svar förutom Chandrasekhar: "Abraham Lincoln, 1863”.
Läraren skällde på övriga klassen och tyckte de borde skämmas. ”Chandrasekhar, som är ny i vårt land, vet mer om vår historia än ni. "
Hon hörde en ljudlig viskning: "J *****indier"
"Vem sa det?" Hon krävde ett svar. Chandrasekhar räckte upp handen: "General Custer, 1862."
Vid det tillfället sade en student bakom hennes rygg, "Jag ska spy."
Läraren bligar runt och frågar:"Okej! Vem sa det?” "Återigen svarar Chandrasekhar: "George Bush till Japans premiärminister 1991. "
Nu rasande, skriker en annan elev "åhhh, du suger! "
Chandrasekhar hoppar ur sin stol och viftar med handen och ropar till läraren, "Bill Clinton, åt Monica Lewinsky, 1997"
Nu är klassen helt hysterisk och någon sa: "Du din lilla skit. Om du säger något mer, dödar jag dig." Chandrasekhar viftar nu frenetiskt och skriker nu med sin högsta röst," Michael Jackson till barnet som vittnade mot honom, 2004. "
Läraren svimmade. Och när klassen samlades kring läraren på golvet, sa någon "Fan jag tror vi ligger risigt till!" Och Chandrasekhar sa tyst, "jag tror det var Lehmann Brothers den 4 november 2008".

Fotograf: Vixs

0 kommentarer: