torsdag 25 november 2010

Men vad sjunger de?

Håll med om att det många gånger är svårt att höra vad de egentligen sjunger i de flesta pop och rock låtar. Helst de som sjungs på engelska...och givetvis helt omöjligt i de låtar som sjungs på ett språk man inte behärskar.

Jag zappade runt bland kanalerna och av någon anledning stannade jag upp på VH1 och började lyssna på låtarna som låg på deras Poplista...kanske för att det var Take Thats nya video som visades. Efter ett tag kom en video med Taio Cruz som heter Dynamite och jag tycker han sjunger:

I throw my hands up in the ass sometimes
Saying AYO!
Gotta let go!
I wanna celebrate and live my life
Saying AYO!
Baby, let’s go!

Vad f*n sjunger han? Vill han ha händerna uppkörda i arslet? Inte konstigt han sjunger AYO då. Vilka låtar de gör nuförtiden....det märks att jag börjar bli gammal.

Kollar sedan på en Lyrics-sida vad han verkligen sjunger....börjar misstänka att jag kanske hört fel...och det har jag ju givetvis.

Han vill inte köra upp händerna i arslet utan upp i luften...

I throw my hands up in the air sometimes
Saying AYO!
Gotta let go!
I wanna celebrate and live my life
Saying AYO!
Baby, let’s go!

Men håll med om att det låter som ass.

0 kommentarer: