tisdag 27 augusti 2013

En ande i androiden?

Min telefon pratar till mig i push-meddelanden och säger saker som 36 minuter hem när jag är i Boden på O-ringen eller 10 minuter till jobb när jag är hemma. I Stockholm kände den för att vara lite wild and crazy och föreslå lite random places att besöka. Helt plötsligt börjar den tjata om Hermans vegetariska på Söder och Mäster Samuels gata 10. Dag ut och dag in detta tjat. Vi åkte till Krakow och kom tillbaka till Stockholm och den fortsatte tjata.

Lördag efter vi sett Prideparaden tyckte en av tjejerna att vi skulle till Söder och Fjällgatan där hennes mormor bodde som barn. Sagt och gjort – vi promenerade till Söder och vad passerar vi inte om Hermans Vegetariska! Därefter ville hon besöka en annan adress där en faster bott och vilket hus passerar vi inte då? Jo givetvis Mäster Samuels gata 10. Lite spooky tyckte tjejerna. Vad ville telefonen? Varför gick jag inte in på Hermans Vegetariska? Hade mitt öde avgjorts där?

Vad tjatade telefonen om när vi kom tillbaka till kompisen i Birkastan? Jo nu skulle vi minsann till Kungsträdgården...aldrig nöjd.

Det märkliga är att hemma är den tyst utom på morgonen då den tjatar om att jag måste på jobbet. Väl där är den tyst. VAD VILL DEN?
 Nu är den tyst.

0 kommentarer: