fredag 9 april 2010

Låt chefen gå först

En försäkrings försäljare, en förvaltnings kontorist och deras chef är ute och går på lunchen när de hittar en antik oljelampa.
De gnuggar den och en ande kommer ut i ett rökmoln. Anden säger: "Jag brukar bara ge tre önskningar, så jag ska ge er en var."
"Jag först! Ta mig först! säger förvaltnings kontoristen . "Jag vill vara i Bahamas, köra en snabbgående motorbåt." Poof! Hon är borta.
I förvåning säger försäljaren: "Jag vill vara nästa! Ta mig nästa gång!” "Jag vill vara i Hawaii, slappa på stranden med min personliga massör, ett oändligt utbud av Pina Coladas och mitt livs kärlek." Poof! Han är borta.
"OK, du är nästa" säger Anden till chefen.
Chefen säger: "Jag vill att de två är tillbaka till kontoret efter lunch."
Sensmoralen i historien: Låt alltid din chef vara den första att säga vad han/hon vill.

0 kommentarer: