torsdag 8 april 2010

En resa till Djurmagazinet

Igår var jag på min lokala djuraffär Djurmagazinet och köpte en stor påse Purina Pro Plan för mina trogna husdjur (Kakan &Underbar) och var i kassan när en kvinna bakom mig frågade om jag hade en hund.

Vad trodde hon - att jag hade en elefant? Så eftersom jag är sjukskriven och har lite att göra, så på impuls berättade jag för henne att nej, jag inte har en hund, utan jag startar Purina-dieten igen. Jag tillade att jag nog inte borde, för jag hamnade på sjukhuset förra gången, men att jag hade förlorat 22 kilo innan jag vaknade på en intensivavdelning med rör som kommer från de flesta av mina kroppsöppningar och dropp i båda armarna.

Jag berättade för henne att det var huvudsakligen en perfekt diet och att det sätt det fungerar på är att ladda byxornas fickor med Purina bitar och helt enkelt äta en eller två varje gång du känner dig hungrig. Maten är näringsmässigt komplett så det fungerar bra och att jag skulle prova det igen. (Jag måste nämna att praktiskt taget alla i kassakön nu lyssnar på min historia.) Skräckslagen frågade hon om jag hamnade i intensivvård eftersom hundmaten förgiftat mig. Jag sa till henne nej, det var så här att jag klev av en trottoarkant för att sniffa en irländsk setter där bak och en bil träffade oss båda.

Jag trodde att killen bakom henne skulle få en hjärtattack för att han skrattade så häftigt.

Djurmagazinet låter mig inte handla där längre ...

Bäst du tänker efter vad du frågar sjukskrivna. De har all tid i världen att tänka på galna saker att säga.


Fotograf: Ale_Paiva

Och nej jag har inga djur, och inte heller nosar jag främmande settrar i röven...detta är en rolig historia jag hörde, som jag vill delge er.

0 kommentarer: