fredag 3 februari 2012

Tur jag har en TV, digitalbox, DVD-spelare och en dator


Det är bistert ute och sjukt inne. Termometern visar en utomhustemperatur närmare -30 grader, och tur nog en inomhustemperatur på +23 grader. Kroppstemperaturen är närmare +38 grader. Jag dricker 10 koppar te och är glad att jag har TV, digitalbox, DVD-spelare och en dator plus att jag har Voddler, Canal + Maxpaket och LoveFilm så jag kan se elitseriehockey och film, utan att behöva gå ut.

Går strömmen nu dör jag!







...jag fryser antagligen ihjäl.

5 kommentarer:

Diana sa...

Det är en härlig tid vi lever i nu! Ja, inte vintern då utan teknikmässigt... :)

Sv: Haha, du packar typ som Batman. Själv tar jag med mig halva hemmet.

Znogge sa...

Oj, så kallt ni har det! Hoppas verkligen att strömmen inte går. Vi har bara -9 grader just nu men det är kallt med mina mått mätt!

Krya på dig!

Ama de casa sa...

Vad gjorde man förut? Jag bara undrar... När jag tänker efter så lekte jag med kottar som barn...
:-)

ansepanse sa...

vilken tur att du har allt det där nu när du har feber och inte kan gå ut i den bistra kylan
håller tummarna för att strömmen inte går
kramar

Pia sa...

Hahaha.. ja nog är det bra med teknik.. och elektricitet!!! :)

Det påminner mig om en tjej som fick frågan: är du rädd för vad som händer om strömmen försvinner? och gav följande svar: Nej, för jag bor i stan! *asgarvar*

Tack för fina ord om klänningen! Jag är faktiskt mäkta stolt över den!!!

Sorgligt är det med alla olyckor som händer.. :( Har förstått att det varit kaos norröver, med fruktansvärd kyla och nysnö!

Kram!!!