tisdag 21 september 2010

Bäst att slipa knivarna

Nu är det dags för både mig och SD anhängarna att slipa knivarna och se till att vi har bra hållbara argument i diskussionerna. Det håller inte för SD att säga att alla muslimer är våldtäktsmän, lika lite som det håller för mig att säga att alla från SD är nazister.

Jag har tidigare haft inlägg om SD och fått påhälsning av dem. Vissa argument håller inte medan andra är helt ok.

Vi bor i ett demokratiskt land och får tycka och tro på vad vi vill...men vi kan väl försöka hålla oss till sanningen och inte gå på alla myter. Jag ska försöka vara saklig. Jag hoppas att även de som inte tycker som jag också försöker. Sen kanske vi inte alltid lyckas. Men som sagt nu är det som viktigast att vi tar debatten....så ingen blir rädd....för det finns inget farligare än rädda människor. Ut med allt i ljuset. Vi får väl alla vädra våra fördomar lite och se att de bara är just det – fördomar.

0 kommentarer: