tisdag 20 juli 2010

Låten Alice påminner mig om Affe och hans Puch Dakota

Innan semester åkte vi på jobbet ut med båten M/S Laponia på räkfrossa i Luleå skärgård. Det var en riktigt trevlig kväll med räkor, skratt och mycket musik. När bandet, bestående av två herrar från Kalix, spelade och sjöng Living next door to Alice blev jag 12 år. I alla fall kände jag mig som när jag var 12 år. Jag kände samma känsla av pirrighet, spänning, bubblande lycka inom mig som då. Jag var 12 år och oerhört olyckligt kär i Affe, som spelade bas i ett band och körde en röd Puch Dakota. Min högsta dröm vara att få åka bakpå hans moppe, hålla honom hårt om midjan och sitta tätt tätt bakom. Jag och min kompis brukade vara och lyssna på bandet när de repade i en lokal. Vi fick vara med för hennes brorsa spelade trummor i bandet. Där stod vi och tittade och lyssnade, olyckligt kära i varsin kille i bandet...men ändå lyckliga för att vi fick vara med...och drömma.


Bild lånad från Anders Axelssons Puch-sida

0 kommentarer: