lördag 11 januari 2014

Klart det är kallt!

Jag gick ut på promenad trots allt. Det är kallt! Riktigt kallt, eftersom det blåser. Ja, jag vet att jag är född och uppvuxen i Gällivare/Malmberget och att vinterkyla inte borde bekomma mig. Jag har upptäckt att med åldern så gör det det. Jag är lite känsligare mot kyla. Men att få se solen gör att man kan stå ut med det mesta efter några veckors regn, regn och regn. Har det inte regnat har dimman legat tät. Men så kom då högtrycket och solen, och innan det kom det snö. SNÖ! Vem trodde att man skulle längta efter snö i januari? Då brukare man ha fått mer än nog av den varan.

Ljuset har sakta återvänt till denna del av världen. Dagarna är lite längre nu än vid jul.

14:20 Det är så kallt så händerna skakar när jag fotograferar Lulsundsberget från Malmuddsviadukten.

14:35 Nu är solen på väg ner bakom kranen i Södra Hamn och vi tackar för att vi fått se den.

15:00 I Norra Hamn dröjer sig det blå ljuset kvar en stund.

15:05 Vårat vackra Kulturens Hus, som kallas Lady in Red, är som en rubin i den tilltagande skymningen. 



15:25 Nu nästan hemma och snart mörkt ute. 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt kulturhus....lady in red! :-)

znogge sa...

Vi har fortfarande plusgrader vilket gör det ganska så gråmulet. Men jag tycker det är ok. Vill inte ha någon snö...

Trevlig kväll!

Decdia sa...

Mörkt halv fyra... Tack och lov går vi mot ljusare tider!!

ansepanse sa...

vi fick vårt vita bara för en liten stund sedan, blötsnö :( och inte alls så där vackert som det är på dina bilder
kramar

Ama de casa sa...

Det är ett härligt ljus i dina bilder även om det försvann på tok för fort...
:-)

sv: Haha! Du känner dig alltså lite Ama-förföljd :-)